Cel

Dzisiejsze dzieciaki napotykają wiele problemów na co dzień by czuć się dobrze i pewnie ze sobą. Założyliśmy Szkołę Dzieci Puszczy bo chcieliśmy stworzyć zaufane miejsce, blisko rezerwatu przyrody, które pozwala rozwiązywac te problemy - uwierzyć w siebie.

*

Zaufana kadra i miejsce, które pozwala przełamywać bariery - uwierzyć w siebie

*
Wejście w nieznane interakcje społeczne, rozwija pewność siebie. Samodzielność, współpraca i nowe wyzwania zbudują twoją wytrwałość i pozytywne zachowania.

Za ideą powstania Dzieci Puszczy stoi 100 letnie dziedzictwo Woodcraft (Puszczaństwo) Ernesta Setona. To nauka życia w zgodzie z przyrodą dzięki, której kształtujemy naszą siłę ducha, samodzielność, więzi i współpracę w grupie.

Dobrze zorganizowane i konstruktywne środowisko do nauki dla dzieci w godzinach pozaszkolnych. Prowadzone przez kadrę doświadczonych pedagogów i profesjonalny personel dbający o wysokiej jakości opiekę.

Z dala od masowych atrakcji, blisko rezerwatu przyrody, bez eventowych animatorów skupionych na sobie, gdzie jest stała kadra wykwalifikowanych praktyków, których dzieci lubią i dobrze znają, trenerów posiadających odpowiednie uprawnienia i pasję do pracy z wymagającymi dziećmi.

Organizację tworzą troskliwi trenerzy i mentorzy, którzy każdego dnia budują trwałe, wspierające relacje zorientowane na odkrywanie i rozwijanie możliwości ucznia, wzmacniając poczucie przynależności i celu, inspirując dzieci do odkrywania wartościowych zainteresowań.

Są dla dziecka pozytywnym przykładem do naśladowania, a z ich pomocą dzieci budują większą pewność siebie i wiarę we własne możliwości.

Dzika Przyroda i treningi w terenie są narzędziem do osiągnięcia celów takich jak rozwój umiejętności pozytywnego nastawienia, nawiązywania relacji , budowy i wzmacniania wewnętrznej motywacji – wyrażania siebie, empatii, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, rozwijania umiejętności społecznych, emocjonalnych i praktycznych

Nowoczesne programy edukacyjne wykorzystujące metody aktywizujące, realizowane w zielonych rezerwatach przyrody z dbałością o ślad węglowy. Podczas treningów, kursów i kolonii dzieci nawiązują przyjaźnie, nabywają umiejętności poszerzające świadomość i strefy komfortu w działaniu, uczą się działać w grupie i rozwijać sportowe pasje takie jak pływanie, kajakarstwo, wspinaczkę linową, leśne wędrówki, wycieczki rowerowe, survival i wiele innych.

Misja       

Tworzyć przyjazne miejsca i narzędzia dla rozwoju charakteru  zdrowych relacji  i wytrwałości 

WSPÓŁPRACA

Współpraca jest jednym z zachowań, które doprowadziły do ewolucyjnego sukcesu naszego gatunku. Dzięki niej mogliśmy osiągać cele niedostępne dla innych stworzeń.

Outdoor       

Dzieci potrzebują natury. Uczymy przez doświadczenie w terenie i zabawy w lesie. Tak kształtujemy swoje mocne strony rozwijamy zdrowe relacje dbamy o przyrodę i chronimy naszą planetę.

UMIEJĘTNOŚCI

Praktyczne i możliwe do zastosowania. Techniki opracowane przez psychologów i potwierdzone sprawdzonymi badaniami. Metody, których możesz używać na co dzień i Ty i Twoje dziecko.

Pedagog, nauczyciel,

Trener TUS

Anna Laskowska-Krystosiak

Ekspert ds. relacji interpersonalnych, pedagog społeczny, socjoterapeutka, certyfikowana trenerka umiejętności społecznych i emocjonalnych, wieloletnia nauczycielka i trenerka umiejętności praktycznych z zawodu i pasji.

Od 2010 roku związana z Fundacjami, organizacjami, Stowarzyszeniami i ośrodkami edukacji działającymi na rzecz rozwoju dzieci i młodzieży. Posiada wieloletnie doświadczenie w edukacji metodami aktywizującymi i turystyce kwalifikowanej
Prezes Fundacji 5Live skoncentrowanej na aktywności sportowe. Założycielka sprawnie funkcjonującej organizacji młodzieżowej Fundacji Dzieci Puszczy. Dyrektor Szkoły Relacji i Charakteru, zarządzanej wg innowacyjnego programu, która w 2019 r. została członkiem międzynarodowej OE Network
Stworzyła autorską szkołę, do której przyjeżdżają rodziny z całej Warszawy, by zobaczyć i uczyć się, jak rozwój relacji interpersonalnych i nauka się przez działanie, pozwala dzieciom uwierzyć w siebie.
Mama dwójki dzieci 11 letniej Natalii i 7- letniego Janka, których wychowuje wraz z mężem Rafałem.


Napisz do mnie:
dziecipuszczy@gmail.com

Psycholog, Instruktorka Harcerstwa, Trenerka nauki przez działanie

Magdalena Stępień

Psycholog i germanistka. Współpracuje z niemiecką organizacją Aktion Umwelt für Kinder, pracującą w duchu pedagogiki przeżyć (Outdoor Education).

Magda posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, które zdobywała na obozach i wyprawach harcerskich, a następnie w fundacjach, leśnych i zielonych szkołach.

W Fundacji Dzieci Puszczy odpowiada za outdoorowe programy edukacyjne. Jest trenerem grupy "Dzieci Puszczy".

Trener Woodcraft
Podharcmistrz

Oskar Pardyak

Oskar posiada 10 letnie doświadczenie w pracy dziećmi i młodzieżą. Najpierw jako wychowanek, a następnie jako prowadzący treningi i zajęcia instruktorskie metodami aktywizującymi.

Pasjonat woodcraftu

Posiada drugi stopień instruktorski (scoutmaster) i prowadzi drużyny dla dzieci z klas 4 - 8.

Posiada uprawnienia trenerskie, survivalowe, pierwszej pomocy, wychowawcy, kierownika kolonii, placówki wypoczynku.

Oskar jest odpowiedzialny za program skautów. W swojej pracy kieruje się zasadą, że jako osoba dorosła jest liderem (nie nauczycielem ze szkoły), który przekazuje swoją wiedzę i umiejętności młodszym adeptom, w formie zajęć praktycznych.

Oskar potrafi zebrać odpowiedni zespół do wykonania wyznaczonego zadania i kierując nim osiągnąć wyznaczone cele. Potrafi kierować grupą dorosłych ludzi. Potrafi zauważyć sytuacje problemowe i je szybko i sprawnie rozwiązywać.

PEDAGOG, TRENER TUS

Instruktorka harcerstwa

Monika Adolska

Pasjonatka pracy z dziećmi w której rozwija się od kilkunastu lat. Od 13 roku życia należy do Harcerstwa „Zawisza” FSE, gdzie przez pięć lat pracowała z „wilczkami” - dziewczynkami w wieku 9-12lat, przez cztery lata prowadząc własną drużynę, a obecnie współpracuje z szefowymi, dzieląc się wieloletnim doświadczeniem.

Ukończyła studia pedagogiczne I stopnia na kierunku pomoc społeczno-wychowawcza dziecku i rodzinie, II stopień pedagogiki szkolnej z terapią pedagogiczną.

Posiada certyfikat Trenera Treningu Umiejętności Społecznych oraz uprawnienia wychowawcy i kierownika wypoczynku.

W pracy z dziećmi stawia na budowanie pozytywnych relacji, tworzenie bezpiecznej, przyjaznej atmosfery. Do każdego dziecka podchodzi z zainteresowaniem, potrafi wysłuchać i zrozumieć, a także zaangażować dzieci do działania!

W Fundacji Dzieci Puszczy prowadzi wyprawy terenowe Skautów oraz grupy Alpha Y.

INSTRUKTOR, PRZEWODNIK, WYCHOWAWCA

Karolina Natkaniec

Studentka V roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz I roku studiów II stopnia na kierunku filologia polska o specjalizacji nauczycielskiej na Uniwersytecie Warszawskim.

W wolnym czasie nadal zaangażowana w działalność harcerską. Od 11 roku życia należy do Związku Harcerstwa Polskiego, będąc instruktorem ZHP w stopniu przewodnika. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi oraz młodzieżą, zdobyte m.in. podczas wyjazdów na obozy, półkolonie i zimowiska jako wychowawca.

W czasach licealnych była szefem Harcerskiego Klubu Turystycznego „Wertep”, którego celem było propagowanie turystyki pieszej oraz poznawanie walorów przyrodniczych Wyszkowa i okolic wśród dzieci, młodzieży oraz dorosłych.

Posiada kurs wychowawców kolonijnych, certyfikat ukończenia Wędrowniczego Kursu Pierwszej Pomocy, małą Odznakę Turystyki Pieszej PTTK w stopniu złotym, a także odznaki woodcraftowe.

Uwielbia czytać książki, podróżować oraz spędzać czas na długich wędrówkach w pięknych okolicznościach przyrody. Od ponad dwóch lat uczęszcza na kurs tańca towarzyskiego.

Pedagog, Psycholog

EKSPERT ds RELACJI

Patrycja Wonatowska

Pedagog, Terapeutka w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązania. Student psychologii. Seksuolog.


Ukończyła studia podyplomowe z zakresu seksuologii klinicznej.

Jako edukatorka zajmuje się poradnictwem w zakresie relacji i seksualności w różnych fazach życia:
dzieci, młodzieży i dorosłych.Poradnictwo i terapia obejmują zarówno udzielanie informacji, jak i szukanie możliwych rozwiązań dotyczących trudności w obszarze seksualności i związanymi z tym relacji.


W Fundacji Dzieci Puszczy jest ekspertem ds. relacji oraz jednym z opiekunów rodzicielskiej grupy wsparcia.

Dyrektor operacyjny / wolontariusz

Rafał Krystosiak

Wieloletni instruktor Harcerstwa. Ekspert planowania z dużym doświadczeniem w zarządzaniu operacyjnym i nadzorowaniu projektów w obszarze Turystyki i Rekreacji. Współtworzył projekty dla szkół, klubów sportowych, stowarzyszeń oraz Fundacji w Polsce.

Jest pasjonatem podróży, woodcraftu,
Outdooru.

jego pasją z młodości pozostały sztuki audiowizualne i dlatego w wolnych chwilach zajmuje się filmem.

Prawnik, Project Manager, Trener rozwoju

Izabela Fortuniak

Organizatorka z zawodu i pasji.

Ukończyła wyższe studia na kierunku Prawo i Administracja.

Posiada wieloletnie doświadczenie w rozwoju i organizacji projektów specjalnych, wydarzeń i projektów społecznych, wydarzeń medialnych.

Posiada wieloletnie doświadczenie w administracji państwowej, środowisku pozarządowym oraz sektorze prywatnym w obszarze operacyjnym.


Jej motto brzmi: "
działanie, działanie, działanie z ludźmi i dla ludzi ". Z poczuciem sensu i realizacji celów.


W Fundacji Dzieci Puszczy odpowiada za działania operacyjne projektów komunikacyjnych oraz wspiera zarządzanie zespołem.

fundacja Dzieci Puszczy

To nie my, nasze kursy i treningi są ważne
tylko dzieci i ich potrzeby

Krajowy Rejestr Sądowy (KRS)
Centralna Ewidencja organizatorów Turystyki (CEOTiPUNPUT)
Gwarancja ubezpieczeniowa
Turystyczny fundusz gwarancyjny

HISTORIA ORGANIZACJI

Historia powstania Fundacji Dzieci Puszczy zaczyna się w 2017 r, kiedy odkrywamy Raport UNICEF, wskazujący na to, że dzisiejsze dzieci należą do najmniej szczęśliwych. Uciekają od otoczenia i przyjaciół, w gry online, internet co ma daleko idące konsekwencje dla ich zdrowia i szczęścia w przyszłości.

Zdeterminowani, aby to zmienić, postanowiliśmy założyć szkołę relacji i charakteru działającą w bliskim kontakcie z rezerwatem przyrody. Grupa pedagogów i instruktorów harcerstwa mianowała się kadrą ds. relacji po to, aby z pomocą przyjaciół i ekspertów stworzyć unikatowe miejsce i program, którego motto brzmi: możesz czuć się dobrze i pewnie TM

Dzisiejsze kampusy organizacji mieszczą się na Warszawskim Ursynowie w szkole Montessori przy Rezerwacie im. Stefana Starzyńskiego Las Kabacki oraz w gminie Mielnik nad Bugiem w Rezerwacie Przyrody Puszczy Mielnickiej na obszarze chronionym Natura 2000.

Jesteśmy małą organizacją, która powstała pod wpływem inspiracji, idei oraz metod pedagogicznych, A. Goldsteina, Kurta Hahna i Ernesta Thompsona Setona. Podczas pracy metodami outdoorowymi z uczniami zwróciliśmy uwagę na to, że dzieci znacznie szybciej uczą się przedmiotów, kiedy są one powiązane ze światem natury, a zwłaszcza te, które mają deficyt uwagi, koncentracji czy chęci do nauki.

Dziś tętniąca życiem niewielka organizacja jest żywym świadectwem jej wizji i misji. W 2020 r. rozpoczęły się specjalistyczne szkolenia kadry w zakresie jakości programu edukacji i ścisłej współpracy z międzynarodowym stowarzyszeniem EOE Network, którego organizacja jest członkiem.

Rozpoczął się nowy projekt budowlany, w ramach którego w rezerwacie przyrody Parku Krajobrazowego Doliny Bugu powstaje “Wioska Dzieci Puszczy”, a wraz z nią budynki, Wilków i Niedźwiedzi gdzie odbywać się będą wyprawy i kolonie szkoleniowe dla dzieci od lat 7.

Od września 2020 r. rusza “Safari” cykl rajdów przygodowych do 30 rezerwatów przyrody oraz produkcja filmów przyrodniczych tworzonych przez leśnych reporterów.

Na koniec roku przypada wielkie wydarzenie i wręczenie nagrody “Character Award” dla najlepszego kadeta za zaangażowanie i osiągnięcia.

W całej swojej historii rozwój programu Dzieci Puszczy jest bardzo dynamiczny i innowacyjny. Obecne kursy i treningi przepojone są 100 letnią metodologią i praktyką pedagogiki metodami aktywizującymi.